quinta-feira, 18 de fevereiro de 2021

Plaguespreader - Monstro Homebrew para D&D5e

 




 

Plaguespreader (Bishop Vick)


  O Espalhador de praga é um morto vivo que foi tocado por uma entidade de enfermidades e essa praga tomou conta de sua mente se tornando um crente na ideia que seria o seu objetivo no mundo em espalhar essa praga o máximo que possível, podendo passar por várias cidades tentando espalhar a doença e o caos no mundo.


  Apesar do seu estado mental insano ele não é burro ou faz as coisas sem relfetir sobre as consquencias ele vê o seu objetivo como divino e precisa cumprir o caos ainda que isso exija organização.

Plaguespreader


Medium undead, chaotic evil


    Armor Class 18 (Natural Armor)


    Hit Points 153 (18d8+72)


    Speed 35 ft.


Str 18 (+4)

Dex 14 (+2)

Con 18 (+4)

Int 14 (+2)

Wis 12 (+1)

Cha 16 (+3)


    Saving Throws Str +8, Con +8


    Skills Arcana +6, Deception +7, Insight +5, Persuasion +7, Religion +6


    Damage Vulnerabilities radiant


    Damage Resistances bludgeoning, piercing, and slashing from nonmagical attacks


    Damage Immunities poison


    Condition Immunities exhaustion, fatigued, poisoned


    Senses passive Perception 11


    Languages Common, Deep speech, Undercommon


    Challenge 11 (7.200 XP)

 

 

Traits

 

 Aggressive


As a bonus action, the Plaguespreader can move up to its speed toward a hostile creature that it can see.


 Legendary Resistance (3/Day)


If the Plaguespreader fails a saving throw, it can choose to succeed instead.


 Stench


Any creature other than a troglodyte that starts its turn within 10 feet of the Plaguespreader  must succeed on a DC 16 Constitution saving throw or be poisoned. On a successful saving throw, the creature is immune to the stench of the Plaguespreader for 1 hour.



Attacks


Multiattack


The Plaguespreader makes two claws attacks and a bite attack or uses its Goo Breath if it's available.


Claw


Melee Weapon Attack: +8 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 20 (3d10 + 4) slashing damage.


Bite


Melee Weapon Attack: +8 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 37 (6d10 + 4) piercing damage.The target must succeed on a DC 18 Constitution saving throw or it contracts the Ghoul Fever.



Ghoul Fever

At the time of the contraction the target loses 1d4 Constitution and Dexterity.

Every hour the target repeats the DC 13 Saving throw, if the target accumulates 3 fails the disease is now completely on the target system, if the target accumulates 3 successes the disease is now gone.

If the target dies while fighting against the disease or after falling the target becomes a Ghoul.

A lesser restoration spell can cure the Ghoul Fever.

Characters immune to disease don’t contract the Ghoul Fever.


Goo Breath (Recharge 5–6).


The Plaguespreader exhales a Poisonous Goo in a 15-foot cone. Each creature in that area must make a DC 18 Dexterity saving throw, taking 77(14d10) Poison damage on a failed save, or half as much damage on a successful one.


  If the target fails the Saving Throw the target is covered in a Poisonous Goo and becomes Restrained the target can use an action to do a Strength Check DC14 in order to release from the goo. The Goo also can be attacked and destroyed (AC 10; hp 5; vulnerability to fire damage; immunity to bludgeoning, poison, and psychic damage).


Pode usar o nosso Higher Threat Ghoul ( Ameaça maior / Mais Forte )


https://rolandodragoes.blogspot.com/2021/01/ghoul-5e-higher-threat-monster-homebrew.html



Táticas:


O Plaguespreader tem a capacidade de fazer Ghouls e outros tipos de morto vivos se quiser mudar isso nele, e por isso deve estar sempre acompanhado de alguns Ghouls, esses não são controlados por ele, mas o vêem como um aliado e como um deles e o Plaguespreader

os usa como linha de frente, não tem problemas em sacrificar nenhuma de suas “crias” para se safar de alguma situação ou ganhar alguma vantagem, e devido a baixa inteligência dos Ghouls não “percebem” que estão sendo utilizados.




Nenhum comentário:

Postar um comentário