quarta-feira, 20 de janeiro de 2021

Jorōgumo Monstro Homebrew para D&D5e

 Jorōgumo


  Jorōgumo é uma youkai em forma de aranha que pode se transformar em forma humana e come a carne de suas presas.


  Para essa adaptação desse monstro da lenda japonesa escolhemos a categoria de monstruosidade por se encaixar melhor na ideia de um monstro que “evoluiu” de certa forma, isso não diz respeito à categoria de youkai em seu geral  sim dessa criatura para Dungeon and Dragons 5e.

 

 



 Este será um monstro de controle ao mesmo tempo que  de ataque, podendo servir também como parte de uma investigação dentro de uma cidade ou nos campos de uma região.


  Nas lendas a Jorōgumo é uma aranha que conseguiu viver por mais de 400 anos e se transformou em uma criatura que consome a carne humana e pode se transformar em uma bela mulher.







Actions


Multiattack 

Jorōgumo makes one claw and one bite attack and uses its web if it's available or uses its Chanting and web if it’s available.

  



Claw


Melee Weapon Attack: +11 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 28 (4d10 + 6) slashing damage.



Bite 


Melee Weapon Attack: +11 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 33 (5d10 + 6) slashing damage on a successful hit the target must succeed in a DC 21 Constitution Saving Throw or become paralyzed, the target can make the saving throw again on the end of its turns.



Web (Recharge 5–6) 


Jorōgumo creates a 30 ft cone of web coming from her, any creature in the range must do a DC 21 Strength Saving Throw or become restrained, the web is considered difficult terrain, a creature restrained can use ist action to do the Saving Throw again, or cut of the web ( ac 10, 5 hp vulnerable to fire, this do not cause the web to collapse )


As part of this action Jorōgumo will anchor the web somewhere like a wall,  tree or any kind of surface.


If a creature moves on the web at the end of its movement it needs to make the saving throw again.



Chanting 


Jorōgumo sings a magical melody. Every humanoid and giant within 300 feet of the harpy that can hear the song must succeed on a DC 21 Wisdom saving throw or be charmed until the song ends. Jorōgumo must take a bonus action on its subsequent turns to continue singing. It can stop singing at any time. The song ends if the harpy is incapacitated.


  While the target is charmed will not move toward Jorōgumo but to an ally, the target makes the Saving Throw again at the end of its turn.

 



Legendary Actions

Obey! ( 2 Legendary Actions )


  A creature that is charmed by Jorōgumo and its song obeys a command from her, like a single melee attack or movement.



Bite ( 1 Legendary Action )


  Jorōgumo makes a Bite attack



On my web… ( 2 Legendary Actions )


  Jorōgumo shakes her web violently every creature on the Jorōgumo web must do a DC 21 Dexterity Saving Throw or fall prone.



Lair Actions


Come my children


Two web cocoons burst within the Jorōgumo lair spawning 2 Swarm of Spiders in any area from the lair.



Into the darkness


  Any light non magical light source is vanished and any magical light up to 3rd level is dispelled.



Pull the strings


  The lair magicly pulls or pushes one target that in on any lair web as its is command by the Jorōgumo, one target  the target must succeed in DC 18 Dexterity Saving Throw or the creature is pulled or pushed up to 30ft in any direction as the Jorōgumo wants.




Traits


Spider Climb.

The spider can climb difficult surfaces, including upside down on ceilings, without needing to make an ability check.

Websense.

While in contact with a web, the spider knows the exact location of any other creature in contact with the same web.

Web Walker.

The spider ignores movement restrictions caused by webbing.


Shapechanger.


Jorōgumo is a shapechanger who can transform into a beautiful woman at any given moment using a bonus action and into Jorōgumo the same way.



 

Táticas

  Jorōgumo nunca ataca diretamente as suas vítimas, sempre preferindo usar de emboscadas e armadilhas, geralmente o seu movimento de entrada é de usar a sua canção enquanto todos estão surpresos, sempre lembrando de usar a sua mordida nos alvos com defesa mais baixa para tirar o maior número de inimigos de combate possível de uma rodada de combate.


Pela sua alimentação ela precisa estar de algum modo perto de sociedades podendo estar escondida até mesmo no meio da população, mas se sentiria mais confortável com uma casa longe da cidade e um lar usado para alimentação em uma locação secreta e segura.

 

 

Lar


  O lar da Jorōgumo geralmente é nos fundos de alguma caverna ou ruína, qualquer lugar que ela possa espalhar as suas teias sem nenhum tipo de problema e também ter a maior quantidade de possíveis casulos para suas crias.   


  Quanto mais apertado e longo mais ela consegue ganhar vantagem já que pode formar teias e usar o espaço vertical facilmente, sempre tendo em mente que ela prefere dividir e conquistar, sempre deixando seus inimigos paralisados ou encantados.


  O lar pode ser uma série de corredores labirínticos onde ela consiga correr e se esconder ao mesmo tempo que alguns alvos sempre fiquem próximos o suficiente para estarem no alcance de sua música. 

 

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